Gears of War Ultimate Edition beta

Gears of War Ultimate Edition

Gears of War Ultimate Edition

Afgelopen maandag eindigde de Xbox One beta van Gears of War Ultimate Edition. De game is zoals de titel doet vermoeden een remaster van het origineel dat in 2005 groots debuteerde op de Xbox 360. Microsoft had voor de game, die officieel op de afgelopen E3 werd aangekondigd, direct op de dag van die aankondiging een beta in petto. Als fervent speler van de game tien jaar geleden, was de aankondiging voor mij een prettige en ik keek er dan ook op voorhand al erg naar uit. Dus nadat ik me had aangemeld voor deze beta ging ik er mee aan de slag. Wat ik er van vond lees je in mijn bevindingen.

1080P en 60fps
Op de eerste dag dat ik de beta kon starten had ik weliswaar zin in de game maar zag ik wel op tegen de grafische capaciteiten die me getoond zouden worden. We hebben het natuurlijk wel over een game van 10 jaar oud en ik zit zelf tussendoor nog verknocht in het prachtige Witcher 3. Ik was dan ook erg opgelucht toen de beta startte met een eerste potje in de befaamde map Gridlock, deze zag er toch wel stukken beter uit dan in het origineel. De map Gridlock ken ik op mijn duimpje want zonder overdrijven moet ik in de oude Gears daar zeker 200 potjes op gespeeld hebben. Dat is dus een fijne binnenkomer. Tevens is het daardoor de perfecte map voor een vergelijking. In de aankondiging werd al verteld dat de game nu 1080p en 60 frames brengt en vooral dat laatste is direct te zien. De actie en beelden verlopen uiterst vloeiend in de beta en de game oogt een stuk mooier dan de last gen tegenhanger. Een mooie vergelijking vind je ook hier!

Team Deathmatch Warzone
De eerste dag was het alleen mogelijk om op de mappen Gridlock en Canals te spelen in de modus King of the Kill of Warzone. Van KOTH ben ik nooit fan geweest dus die optie heb ik laten liggen maar Warzone ligt in de buurt van mijn favoriete modus: Execution (deze laatste zat nog niet in de demo/beta). Wat opvalt in Warzone, dat als een team deathmatch gepresenteerd werd, is dat het nu nog steeds met 4 vs 4 gespeeld wordt. Wat alleen veranderd is in de game is dat er nu 10 levens per ronde klaar staan voor de vier spelers in een team. Dat wil zeggen dat je wanneer je gekilled wordt, je gewoon in dezelfde ronde weer spawnt. Dat kan totdat de eerder genoemde 10 levens op zijn van jouw team. Wanneer één van de teams de levens verbruikt heeft dan is de ronde gewonnen door het andere team. Het team dat twee rondes wint pakt de zege in de match. Dat waren de instellingen van de beta, maar Gears kennende kunnen we dat bij release naar hartenlust aanpassen.

Check hieronder een impressie van de beta

Meteen het goede gevoel
Ondanks dat ik in de eerste potten niet bepaald van toegevoegde waarde was voor mijn team voelde het meteen goed. De game speelde uiterst vloeiend en de shotgun Gnasher battles in close combat staan nu 10 jaar later nog steeds als een huis. Van afstand blijft de Lancer (uiteraard nog met kettingzaag voorzien) een degelijk wapen, zeker wanneer je goed samenwerkt met je drie teammaten. Na wat meer potten gespeeld te hebben kwam ik een stuk beter in de game en kon ik ook weer positieve kill/death ratio’s noteren.


Nog twee maanden wachten
Het is nog twee maanden wachten voordat de Gears of War Ultimate Edition uit komt maar de indruk die de beta achterlaat is ijzersterk. Ik keek er dan wel naar uit maar had niet verwacht zo hooked te zijn aan een beta. Was er niets nadeligs te  melden? Jawel want ik kon geen vrienden uitnodigen in de beta waardoor iedereen met vreemden aan de slag moest. Geen drama maar deze game is bij uitstek tof om met drie vrienden te spelen. Dat komt bij de release natuurlijk goed en dat maakt het wachten nog wat lastiger. Het is dan ook wachten op 24 augustus, dan is de release…

Nog geen commentaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Console verkopen wereldwijd

Advertentie

Bestel nu